script src="http://c.weblogcode.ir/box.php?d=7450&c=0059b4"> لینک باکس افزایش بازدید راهنمایی برای گرفتن عکس های زیبا
*دیدنی و خواندنی*
گالری عكس .مدوفشن.مطالب خواندني و دانلود موزيك

در اين قسمت  چند نکته در مورد عکاسی را بیان کرديم که به کمک آنها می‌توانید عکس‌های بهتری بگیرید

in camera flash2 استفاده بهینه از فلاش در عکاسی

اولین نکته این است که قبل از عکاسی همواره یادتان باشد که لنز دوربین خود را تمیز کنید و برای این کار هم می‌توانید از دستمال‌های مخصوص مانند دستمال تمیز کردن شیشه‌ی عینک استفاده کنید. علت این پیشنهاد این است که که اگر لنز دوربین‌تان کثیف باشد، همه‌ی عکس‌هایی که می‌گیرد خراب می‌شوند یا ممکن است همه‌ی آنها مات و تار شوند. به همین دلیل یادتان باشد که قبل از عکاسی همواره لنز دوربین خود را تمیز کنید.
 

دومین نکته آن است که از گرفتن دوربین به سمت منابع شدید نور مانند خورشید یا نورافکن خودداری کنند زیرا علاوه بر اینکه عکس‌تان خراب و یا سوژه تیره شود، ممکن است به سنسور دیجیتال دوربین‌تان هم آسیب رسانده شود و آن را بسوزاندن که باعث از کار افتادن دوربین‌تان می‌شود.
 

سومین نکته این است که در دوربین‌هایی که زوم بسیار بالا دارند مانند 8x یا 10x، باید دقت کنید که همانگونه که تصویر سوژه‌ی‌تان بزرگ می‌شود، لرزش‌های دست و حرکت سوژه نیز چند برابر می‌شود که این کار منجر به مات شدن یا کشیدگی در عکس‌تان می‌شود. برای جلوگیری از این مشکل در مکان‌هایی که نور کم است، یا از زوم بالا استفاده نکنید و یا از سه پایه و سوژه‌هایی که حرکت نمی‌کنند استفاده کنید. این را هم به یاد داشته باشید که زوم دیجیتال در واقع زوم نیست و کارکردش مانند زوم کردن عکس در کامپیوتر است.
 

چهارمین نکته این است که در استفاده از فلش باید دقت کنید. به عنوان مثال فلش دوربین‌های معمولی، معمولا حداکثر بین ۳ تا ۴ متر جلوتر از دوربین را روشن می‌کنند، به همین دلیل هیچ وقت سوژه‌ی عکس‌تان را در فاصله‌ای بیشتر از این قرار ندید چون فلش بی‌تاثیر خواهد شد و تنها مصرف باتری دوربین‌تان افزایش پیدا می‌کند.
 

پنجمین نکته آن است که همواره سعی کنید باتری و کارت حافظه‌ی اضافی با خودتان همراه داشته باشید چون ممکن است کارت حافظه‌ی دوربین‌تان دچار مشکل شود و از کار بیافتد. به همین دلیل داشتن کارت‌های حافظه‌ی اضافی خیلی مهم است و در مورد باتری نیز باید باتری اضافه همراه خود داشته باشید، زیرا در شرایطی مانند هوای سرد یا هوای تاریک مصرف باتری دوربین شدیدا بالا می‌رود.
 

ششمین و آخرین نکته این است که اگر تمام موارد بالا را رعایت کنید، هیچ تضمینی برای گرفتن یک عکس خوب وجود ندارد چون عوامل دیگری مانند کادربندی و محتوای عکس نیز در گرفتن یک عکس خوب تاثیرگذارند. مثلا بریدن بخش‌های خاصی از سوژه یا فضای خالی زیاد در عکس باعث می‌شوند که عکس خوبی نگیرید، به همین دلیل سعی کنید بهترین استفاده را از کادری که در دوربین می‌بینید، بکنید.

 

با تشكر از "تك شو"

 

 

موضوعات مرتبط :


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: یک شنبه 13 فروردين 1391برچسب:عكاسي,دوربين عكاسي,تك شو,عكس,,
ارسال توسط فاطیما
آخرین مطالب